Voedselinzameling bij supermarkten in Moerdijk groot succes

Tijdens de Week van de Voedselbanken hield Voedselbank Moerdijk een inzamelingsactie bij diverse supermarkten in de gemeente Moerdijk. Vrijwilligers van de Voedselbank en leden van Lionsclub Moerdijk stonden bij de ingang van de supermarkten en vroegen mensen iets extra’s te kopen om te doneren aan de Voedselbank Moerdijk.

Opbrengst: 65 overvolle kratten met boodschappen

De inzamelingsactie bij supermarkten heeft dit jaar 65 overvolle kratten met boodschappen voor de gebruikers van Voedselbank Moerdijk opgeleverd. Ook werden extra giften in de vorm van contant geld en statiegeldbonnetjes gedaan. Een fantastisch en hartverwarmend resultaat!

Sommige gulle gevers brachten een kar vol houdbare voedingsmiddelen, ook werd een tas vol verzorgingsproducten als shampoo, doucheschuim en tandpasta gedoneerd. Ook de vele kleinere giften zijn uiteraard enorm gewaardeerd. Tezamen hebben alle donateurs Voedselbank Moerdijk ruimschoots van o.a. pakjes boter, houdbare melk, (af)wasmiddel, thee, koffiepads, pasta en ontbijtkoek voorzien.

Dank aan de gulle gevers en supermarkten!

De inzamelingsactie is dit jaar gehouden bij Albert Heijn in Klundert, Aldi in Oudemolen en Jumbo in Fijnaart en Willemstad.

Wij bedanken de supermarkten en alle gulle gevers heel hartelijk voor hun steun!

Record 2019: 60 kratten gedoneerde boodschappen

In 2019 leverde deze inzamelingsactie 60 volle boodschappenkratten met gedoneerd voedsel op voor de Voedselbank Moerdijk. Naast voedsel werden soms ook contanten en statiegeldbonnetjes afgegeven voor het goede doel.

Druk op voedselbank door corona

In het hele land hebben de voedselbanken het moeilijk. Dit komt vooral door de stijging van het aantal gebruikers vanwege de coronacrisis. Ook Voedselbank Moerdijk heeft uw steun hard nodig. De Voedselbank Moerdijk en Lionsclub Moerdijk slaan daarom de handen ineen en zamelen geld en voedsel in met deze supermarktinzamelingsactie.

Over Voedselbank Moerdijk

Voedselbank Moerdijk helpt meer dan honderd gezinnen in de gemeente Moerdijk met een gratis voedselpakket. De boodschappen die Voedselbank Moerdijk elke week uitdeelt aan cliënten, zijn allemaal gekregen van anderen. Van bedrijven, supermarkten, winkels, boeren en particulieren. Veel van hen leveren geregeld producten aan de voedselbank, omdat ze graag helpen en verspilling willen tegengaan.

Lionsclub Moerdijk ondersteunt goede doelen

Onze Lionsclub bestaat uit een energieke groep vrienden die graag de handen uit de mouwen steken voor het goede doel. Lionsclub Moerdijk maakt deel uit van het wereldwijde Lions International netwerk.

Onze (sponsor)acties hebben direct impact op verschillende lokale goede doelen, waarmee we een langdurige relatie hebben opgebouwd. Lionsclub Moerdijk helpt hiermee een verschil te maken in onze maatschappij en uw leefomgeving.