Opbrengst DE waardepunten actie: 1.128 pakken koffie voor Voedselbank Moerdijk!

Lionsclub Moerdijk zamelde voor het 10e jaar Douwe Egberts-koffiepunten in voor de Voedselbank Moerdijk. De koffiebrander verzilvert deze waardepunten voor pakken koffie en doneert die aan de voedselbanken in Nederland. De opbrengst voor 2021-2022: 1.128 pakken koffie voor Voedselbank Moerdijk!

Nieuw record: 555.064 koffiepunten ingezameld

In het 10e jaar van deze actie is weer een recordopbrengst ingezameld in de gemeente Moerdijk! De afgelopen twee jaar werd het record ook steeds verbroken.

Foto: de ingezamelde punten zijn op 27 januari 2022 overhandigd door Joost van Assen, coördinator van dit project en Ruud Tiemann, president van Lionsclub Moerdijk aan Peter van Veelen, voorzitter van Voedselbank Moerdijk.

1.128 pakken koffie voor Voedselbank Moerdijk

Voor elke 600 waardepunten krijgt de Voedselbank een pak Roodmerk koffie. Op basis van de ingezamelde punten, kon Voedselbank Moerdijk zo’n 925 pakken koffie tegemoet zien. De koffiebrander heeft het aantal pakken koffie echter nog verhoogd, uit waardering voor de actie! Daardoor zijn op 25 februari 2022 maar liefst 1.128 pakken koffie aan Voedselbank Moerdijk overhandigd. Een geweldig aantal!

Ondernemers en gulle gevers bedankt!

We bedanken alle gulle gevers en de ondernemers waar de inzameldozen mochten staan, in:

Fijnaart (Jumbo),
Klundert (AH, Mauritshof, Primera),
Moerdijk (Esso Spar Express, Het Winkelmandje),
Numansdorp (Bakkerij Bussing),
Standdaarbuiten (Attent, Spar),
Willemstad (Bakkerij Bussing, Jumbo),
Zevenbergen (AH, Aldi, Jumbo, Shell Andrea, Total Hopmans, Westhoek, Zeven Schakels),
Zevenbergschen Hoek (apotheek).

Waarom deze actie zo belangrijk is

Koffie is duur, het bederft niet en zit daarom maar zelden in een voedselpakket. Daarom is ondersteuning van deze actie zo belangrijk voor gebruikers van de voedselbanken.

In december 2022 start de 11e editie van de DE koffiepunten actie; Lionsclub Moerdijk zorgt er voor dat in de hele gemeente Moerdijk op diverse locaties weer inzameldozen te vinden zijn. We hopen volgend jaar weer op de steun van onze medeburgers en ondernemers te mogen rekenen!

Inzameling 2020-2021: 1.272 pakken koffie!

Inzameling 2020 (821 pakken koffie!)

Foto's: www.kijkopmoerdijk.nl

Inzameling 2019 (590 pakken koffie!)

Activiteiten voor het goede doel

Lionsclub Zevenbergen bestaat uit een energieke groep vrienden die graag de handen uit de mouwen steken voor het goede doel. Onze (sponsor)acties hebben direct impact op verschillende lokale goede doelen, waarmee we een langdurige relatie hebben opgebouwd. Lionsclub Zevenbergen helpt hiermee een verschil te maken in onze maatschappij en uw leefomgeving.

Over Lionsclub Zevenbergen

Lionsclub Zevenbergen is een gemengde club (zowel mannen als vrouwen) met 24 leden. Onze leden hebben uiteenlopende beroepen, waardoor we beschikken over een brede variatie aan kennis, vaardigheden en waardevolle contacten.

Lionsclub Zevenbergen maakt deel uit van het wereldwijde Lions International netwerk. Lions zijn al meer dan 100 jaar actief over de hele wereld, wereldwijd heeft de Lionsclub 1,5 miljoen leden. In Nederland zijn ruim 11.000 Lions, verenigd in meer dan 430 Lionsclubs. De Lions zijn de grootste serviceorganisatie ter wereld.