Lionsclub Zevenbergen e.o. organiseert online veiling ten bate van Stichting Leeuwenhart

Lionsclubs steunen via allerlei acties goede doelen. In deze Corona tijd is dat heel lastig. De leden van de Lionsclub Zevenbergen e.o. starten daarom een corona veilige actie met behulp van Marktplaats. Vanaf vrijdag 14 mei bieden we een scala aan mooie, grappige, nostalgische en handige artikelen aan via Markplaats. De volledige opbrengst gaat naar Stichting Leeuwenhart.

Draag ook bij aan deze actie, biedt vanaf vrijdag 14 mei mee op de aangeboden artikelen en steun zo de activiteiten van Stichting Leeuwenhart. De artikelen zijn op Marktplaats te vinden bij verkoper “Lions Zevenbergen”, of klik meteen door naar de site: https://www.marktplaats.nl/u/lions-zevenbergen/43282629/. Elk artikel blijft 15 dagen online en het aanbod wordt regelmatig ververst.

Stichting Leeuwenhart strijdt tegen eenzaamheid

Stichting Leeuwenhart is op initiatief van Lionsclub Zevenbergen e.o. opgericht. Stichting Leeuwenhart zet zich in om kwetsbare mensen te ondersteunen, specifiek in de gemeente Moerdijk. De stichting richt zich daarbij nu vooral op eenzame ouderen die nog zelfstandig wonen.

Activiteiten Stichting Leeuwenhart

We organiseren regelmatig laagdrempelige activiteiten, waarbij vooral ouderen te gast zijn. Hierbij streven we naar het creëren van een band tussen zowel de betrokken ouderen onderling als tussen de ouderen en onze vrijwilligers.

We streven naar regelmatige ontmoetingen, waarbij vertrouwen en gemoedelijkheid elkaar versterken. Door het structurele karakter kan een band ontstaan tussen de deelnemers, waardoor eenzaamheid daadwerkelijk wordt verzacht. Zo helpen we mensen meer in beweging te komen en vergroten we hun wereld, waardoor zij elkaar in het dagelijks leven ook kunnen helpen.

Vrijwilliger of deelnemer worden?

Ook in deze coronatijd zijn er genoeg mogelijkheden om mensen uit hun isolement te halen. Juist in deze tijd is de behoefte hieraan juist enorm toegenomen! Om de drempel laag te houden zijn er geen kosten verbonden aan de activiteiten voor deze mensen. Een vrijwillige bijdrage is uiteraard mogelijk.

Bent of kent u iemand die steun en gezelschap kan gebruiken, of wilt u als vrijwilliger of donateur dit initiatief ondersteunen? Neem gerust contact op. Stichting Leeuwenhart is per e-mail te bereiken via info@stichtingleeuwenhart.nl.