Voedselbank Moerdijk helpt meer dan honderd gezinnen in de gemeente Moerdijk met een gratis voedselpakket. De boodschappen die Voedselbank Moerdijk elke week uitdeelt aan cliënten, zijn allemaal gekregen van anderen. Van bedrijven, supermarkten, winkels, boeren en particulieren. Veel van hen leveren geregeld producten aan de voedselbank, omdat ze graag helpen en verspilling willen tegengaan.

73 volle kratten met boodschappen!Inzamelpunt boodschappen voor Voedselbank Moerdijk

De inzamelingsactie bij de supermarkten heeft dit jaar 73 overvolle kratten met boodschappen voor de gebruikers van Voedselbank Moerdijk opgeleverd. Ook werden extra giften in de vorm van contant geld en statiegeldbonnetjes gedaan. Een fantastisch resultaat!

In deze economisch zware tijden is het hartverwarmend dat het aantal volle kratten met boodschappen weer groter is dan vorig jaar: vorig jaar werden 65 kratten ingezameld. Dit zal de gezinnen die afhankelijk zijn van een voedselpakket van de Voedselbank heel veel goed doen.

De inzamelingsactie is op zaterdag 22 oktober 2022 gehouden bij Albert Heijn in Klundert en Zevenbergen, Aldi in Oudemolen en Jumbo in Fijnaart. Wij bedanken de supermarkten en alle gulle gevers heel hartelijk voor hun steun!

Over Lionsclub Moerdijk

Lionsclub Moerdijk is een gemengde club (zowel mannen als vrouwen) met 24 leden. Onze leden hebben uiteenlopende beroepen, waardoor we beschikken over een brede variatie aan kennis, vaardigheden en waardevolle contacten.

Lionsclub Moerdijk maakt deel uit van het wereldwijde Lions International netwerk. Lions zijn al meer dan 100 jaar actief over de hele wereld, wereldwijd heeft de Lionsclub 1,5 miljoen leden. In Nederland zijn ruim 11.000 Lions, verenigd in meer dan 430 Lionsclubs. De Lions zijn de grootste serviceorganisatie ter wereld.